St. Laurence Golfin hallitukset päättivät kesällä 2022 nimetä työryhmän jonka tavoitteena oli raikastaa yhteisömme brändiä. Työryhmässä toimivat StLG Oy:n puheenjohtaja Petri Läntinen, seuran kapteeni Pekka Onttonen ja toimitus-/toiminnanjohtaja Mecki Kåhre.
Brändiuudistuksen kumppaniksi valikoitui 2Up Golf Agency, jonka referenssit mm Ruukki Golfin Nordcenterin Freamin sekä Tapiola Golfin brändiuudistuksista vakuuttivat työryhmän.
Työryhmän apuna toimi myös St. Laurence Golfin henkilökunta, sekä muutama osakas, joilla oli vuosikymmenten tausta yhteisössämme.
Työryhmän tavoitteena oli luoda kentästämme ja sen synnystä tarina. Tarinan suunnittelu toteutettiin haastattelemalla henkilökuntaa, jäseniämme sekä osakkaitamme. Haastatteluiden lisäksi tutustuttiin St. Laurence Golfin historiaan Tietoväylä lehtien infoon syventymällä.
Vajaa vuoden kestänyt projekti on nyt valmistunut ja yhteisöllemme on luotu tarina ,uudistettu logo, värimaailma ja graafinen ohjeistus.
Brändiuudistuksemme tulee näkymään kotisivuillamme, työasuissa ja tämän lisäksi St. Laurence Golfin logo ja visuaalinen ilme päivitetään muihin kohteisiin erillisen suunnitelman mukaisesti.
St. Laurence Golfin tarina
Vuonna 1988 Lohjanharjun pohjalla lohjalaiset kaverukset miettivät kuumeisesti golfkentän perustamista. Sopiva miljöö löytyi samoilta mailta, ”Kalkki-Petterin” omistamalta Gunnarlan maitotilalta ja nimet kirjoitettiin paperiin. St. Laurence Golf oli perustettu.
Kosti Kurosen laskiessa kynänsä ensi kertaa suunnittelupaperille, oli ilmiselvää, että nerokkuus syntyi alueen luonnonvaraisesta kasviloistosta, kartanomaiseman asutuskulttuuria muistuttavista sympaattisista rakennusvanhuksista, entisistä maitoteistä ja kunniakkaista saarnipuista.
Tämän 42-väyläisen golfpuutarhan sydämestä löytyy yhä St. Laurencelaisten takapiha. Olemme helposti lähestyttävä, rento koko perheen golfkeskus. Meitä yhdistää ainutlaatuinen St. Laurencen klubin henki.
Lopulta kyse on siitä, että täällä surut kääntyvät iloksi ja tutut ystäviksi. Sellainen on St. Laurence Golf – kirjaimellisen hyvä, nimellisen pyhä.
St. Laurence Golfin slogan
Kirjaimellisen hyvä, nimellisen pyhä.
Graafinen ohjeistus löytyy materiaalisalkusta ja –> St. Laurence Brändiuudistus 2023